Ontdek ons verhaal
Jaren 30
1934: een badverwarmer op gas werd ontwikkeld en kreeg de naam Bulex
Onze geschiedenis begint met één toestel. Deze badverwarmer was al snel terug te vinden in heel wat badkamers en keukens. Het toestel was zelfs zo populair, dat de naam Bulex na een tijdje gebruikt werd als generische term voor een badverwarmer op gas. Vandaag de dag weet iedereen in België nog steeds wat "een Bulex" is.
De Bulex verwarmde overal in België water en dit bleef niet onopgemerkt bij het bedrijf Contimeter. Contimeter riep een nieuwe afdeling met als naam "Bulex" in het leven, die gespecialiseerd was in gas- en watertechnologieën. Er volgde een fusie tussen Contimeter en EGEA, die de naam Contigea kreeg.
Jaren 50 & 60
Saunier Duval
Bulex wordt steeds populairder en meer en meer in de Belgische badkamers geplaatst.
Ondertussen begon een fabriek te Nantes in Frankrijk met de productie van Saunier Duval-verwarmingsketels voor de Franse markt. Dit was een moderne productiesite met een productieratio van één gasketel per 37 seconden.
Jaren 70
Renova Bulex
In 1970 sloegen Bulex en Saunier Duval de handen in elkaar, en tot op vandaag zijn we nog steeds partners.
Een jaar later deed ook Le Renova, een andere Belgische fabrikant van badverwarmers, zijn intrede op de markt.
In 1974 stonden we bekend als Renova Bulex en in 1978 werden Bulex, Renova Bulex en Pegase (de voorganger van Bulex Service) afdelingen van Saunier Duval België.
In het nieuwe logo voor deze groep was eens te meer een vliegend dier te zien: de rode vogel die wij vandaag allemaal kennen.
Jaren 90
Bulex Services
In de jaren 90 werden we een dochteronderneming van de engelse Hepworth Group en Pegase kreeg de naam "Bulex Services".
In 1997 zijn we ons gaan toespitsen op twee afgelijnde activiteiten. Renova Bulex stond in voor de verkoop van de producten van de groep. Terwijl dat Bulex service een optimale technische ondersteuning garandeerde met zes regionale kantoren en 85 techniekers.
Jaren 00 & 10
Altijd aan uw zijde
Bij de start van het nieuwe millennium vond er een andere belangrijke fusie plaats: Renova Bulex werd opgenomen in de Vaillant Group. Deze fusie zorgde voor een sterkere positie van ons merk en zorgt er vandaag nog steeds voor dat wij één van de leiders zijn op de Belgische verwarmingsmarkt. Wij blijven vooruitgang boeken door te investeren in R&D.
In 2005 toonde een onderzoek aan dat de naam Bulex nog steeds een sterke positie heeft op de markt. Hierdoor besloten we Renova te schrappen uit onze naam. De naam Bulex en onze betrouwbaarheid zijn voor ons tenslotte altijd constant gebleven. In 2010 kregen we een modern gezicht en logo en onze nieuwe slagzin "Altijd aan uw zijde" legt de nadruk dat we dicht bij onze klanten willen staan.
In 2013 openden we ons eerste opleidingscentrum in Destelbergen en in 2014 verhuisden we naar onze nieuwe hoofdzetel in Drogenbos waar ook ons tweede opleidingscentrum is gevestigd. Net op tijd om onze 80ste verjaardag te vieren!
Jaren 10 & 20
Part of the family
In het nieuwe millennium zetten we onze ambitie kracht bij met een opgefrist logo. De vogel, die al jarenlang de beeltenis van Bulex vormt, kreeg een moderner design. Hij kijkt fier en vol vertrouwen vooruit. Dynamisch, ambitieus en vertrouwd, zoals onze toestellen en ons team.
Het is maar passend dat ons logo de blik naar de toekomst richt. Onze R&D en productie staan namelijk ook niet stil in deze periode. Connectiviteit vindt steeds meer de weg naar de huiskamers en Bulex ondersteunt die trend met uitgebreide mogelijkheden voor geconnecteerde toestellen en onderhoudscontracten. Samen met slimme en weersafhankelijke sturingen dragen die bij aan bewust omspringen met energie en optimaal inspelen op individuele behoeftes.
Ook hernieuwbare energie speelt een steeds belangrijkere rol in het productportfolio. De GeniaAir-warmtepompen maken verwarmen met de kracht van de natuur toegankelijker, voor de eindklant en voor de installateur. Zo helpen we zoveel mogelijk gezinnen de switch maken. Wie hier nog niet klaar voor is, vindt zijn gading in de nieuwe generatie ketels met slimme verbrandings- en warmwatertechnologie.
Want in elk segment wil Bulex de slimme, menselijke en bewust keuze zijn en blijven, voor elke thuis. Die boodschap dragen we ook met trots uit voor ons 90-jarig jubileum.
Onze logo's door de jaren heen
Het nieuwe logo
De voortdurende drang naar innovatie houdt het vuur brandend bij Bulex. We kijken vol vertrouwen vooruit en dat doet de vogel in ons logo voortaan ook. Het nieuwe logo draagt dezelfde betekenis en traditie met zich mee, maar voegt er een nieuwe dynamiek, trots en wendbaarheid aan toe. Vooruitkijkend en optimistisch, een treffende illustratie van hoe Bulex zich kenmerkt. De komende maanden zal je het nieuwe logo steeds vaker zien opduiken, in onze communicatie en op je toestellen. Samen vliegen we vol ambitie de toekomst in.